December, festive month! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Shirti Derickx - WaarBenJij.nu December, festive month! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Shirti Derickx - WaarBenJij.nu

December, festive month!

Blijf op de hoogte en volg Shirti

09 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hooi hooi, allereerst gelukkig nieuwjaar!! December is hier eigenlijk Augustus voor mij, omdat het dan zomervakantie is. Het kantoor ging dicht op 15 December, maar ik was eigenlijk sinds 8 December al vrij. 16 December zijn we (Jody -mijn vriend-, Caleb- Jody's broer- en twee vrienden) naar Port Elizabeth gereden. Dat is zo'n 13 uur van Johannesburg met de auto. De reis ging gelukkig snel maar ik werd wel heel erg ziek gedurende de reis. Ik had al een klein griepje in Joburg en m'n oren waren een beetje dicht, maar door de reis werd dit alleen maar erger en kon ik op een gegeven moment niks meer horen.

Toen we eindelijk in PE aankwamen moest ik gelijk naar een babyshower van Kelly ( Caleb's vrouw) en daarna gingen we uit. Daarvoor waren we bij een vriendin thuis en toen werd ik meer en meer ziek. Vrienden vertrouwde het niet (ook omdat ik bloeduitstortingen onder me oren kreeg) dus zijn we naar de dokter gegaan. Het was alleen een feestdag dus alles was dicht. Gelukkig vonden we toch een arts en die constasteerde dat ik een infectie had in m'n oren , maar doordat we met de auto naar PE waren gereden (dus veel verschillende hoogtes) was de infectie gepopt en m'n beide oren vol me bloed gelopen (daardoor kon ik ook niks meer horen). Deze arts schreef me Prednison aan (wat ik aardig hefitg vond), maar ik had toen besloten om niet uit te gaan dus vroeg naar bed gegaan en toen ging het daarna elke dag een stukje beter.

Ik vond het erg fijn om weer in PE te zijn. Het is de stad waar ik u bijna 3 jaar geleden voor het eerst kwam om daar vrijwillgerwerk te doen in Walmer Township en waar ik nu bijna anderhalf jaar geleden Jody heb ontmoet. We verbleven bij Jody's ouders en hebben de vakantie (van bijna drie weken) lekker besteed aan uitslapen, bankhangen en uitgaan met vrienden. Me Kerst zijn we naar alle familieleden gegaan en met nieuwjaar zijn we naar een Rooftop feest gegaan. Op 2 Januari zijn Jody en ik weer terug gevolgen naar Johannesburg.

Gisteren ben ik weer begonnen met werken, mijn laatste maand bij LHR! Het voel heel raar om te weten dat ik over een maandje weer terug naar Nederland ga.... Ik had gisteren geen tijd om hierover na te denken want er waren 30 clieten voor een intake , dus ik was de hele dag er druk!

Zo dit was weer even een update en later vandaag zal ik ook nog wat foto's uploaden!

Veel liefs, Shirti

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirti

Hooi hooi, Ik ben Shirti Derickx, 19 jaar oud en woon in Krimpen Aan Den IJssel. Ik studeer HBO Rechten aan de Hogeschool Leiden. Voor het derde schooljaar moet ik stage gaan lopen. Ik ga stage lopen in Johannesburg, Zuid-Afrika bij Lawyers for Human Rights voor een half jaar! Ik ga stage lopen op de afdeling 'Refugee and Migrant Rights Programme'. Ik vertrek 25 juli naar Johannesburg en kom in februari 2018 weer terug naar Nederland! Via deze blog ga ik jullie het komende half jaar op de hoogte houden van mijn avontuur in Johannesburg! Liefs, Shirti

Actief sinds 07 Juli 2017
Verslag gelezen: 1223
Totaal aantal bezoekers 6571

Voorgaande reizen:

25 Juli 2017 - 04 Februari 2018

Stage lopen in Johannesburg!

Landen bezocht: