Alles is normaal nu - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Shirti Derickx - WaarBenJij.nu Alles is normaal nu - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Shirti Derickx - WaarBenJij.nu

Alles is normaal nu

Blijf op de hoogte en volg Shirti

18 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hooi allemaal,

Ik ben nu bijna een maandje in Johannesburg en bijna 3 weken aan het werk bij LHR en ik moet zeggen dat alles normaal is nu. In het begin was alles best hectisch, na m'n werk rijden in de ochtend, terug naar huis en het werk overdag. Maar nu na een maandje is het allemaal normaal en vertrek ik zonder stress de deur uit.

De afgelopen twee weken heb ik ook meer werk gekregen en ben ik begonnen met eigen intakes doen. Ik heb er nu ongeveer 6 bij mezelf gedaan, waarvan 2 een groot ' detail interview' waren om te kijken of we de clienten veder kunnen helpen. Het werk kan soms wel emotioneel zwaar zijn, omdat je de hele dag de verschrikkelijke verhalen hoort van je clienten. Maar het werk is ook heel erg dankbaar want je ben wel echt bezig met de mensenrechten en ervoor zorgt dat het beter wordt voor die mensen. De mensen op kantoor zijn ook heel gezellig en leuk, zo gaan we begin September met ze alle hike en daarna uiteten. De sfeer is dus heel erg goed en dat maakt het werk ook leuker.

Ook buiten werktijden heb ik genoeg te doen, feestjes van vrienden, hockeywedstrijden van Jody en heel veel BBQ's. Genoeg te doen en nu naar een maandje is het gewoon als thuis en weet ik niet beter. Voor de komene twee weken zal ik meer verantwoordelijkheden krijgen op werk en gaan Jody en ik ook naar Sun City voor een weekendje. Sun Ciry is 2 uur rijden van Johannesburg en het is een soort resort in echt een prachtige omgeving!

Genoeg leuks te doen dus!

Liefs, Shirti

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirti

Hooi hooi, Ik ben Shirti Derickx, 19 jaar oud en woon in Krimpen Aan Den IJssel. Ik studeer HBO Rechten aan de Hogeschool Leiden. Voor het derde schooljaar moet ik stage gaan lopen. Ik ga stage lopen in Johannesburg, Zuid-Afrika bij Lawyers for Human Rights voor een half jaar! Ik ga stage lopen op de afdeling 'Refugee and Migrant Rights Programme'. Ik vertrek 25 juli naar Johannesburg en kom in februari 2018 weer terug naar Nederland! Via deze blog ga ik jullie het komende half jaar op de hoogte houden van mijn avontuur in Johannesburg! Liefs, Shirti

Actief sinds 07 Juli 2017
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 6589

Voorgaande reizen:

25 Juli 2017 - 04 Februari 2018

Stage lopen in Johannesburg!

Landen bezocht: