Reisje naar Cape Town en uitdagingen op werk! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Shirti Derickx - WaarBenJij.nu Reisje naar Cape Town en uitdagingen op werk! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Shirti Derickx - WaarBenJij.nu

Reisje naar Cape Town en uitdagingen op werk!

Blijf op de hoogte en volg Shirti

03 December 2017 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hooi Hooi,

Zo dat is alweer een tijdje geleden, maar dat betekend niet dat er de afgelopen tijd niks gebeurd is.

Ik ben twee weken geleden een weekend naar Kaapstad gegaan. Een maandje geleden kwam er een vriend van de middelbare school naar Johannesburg en die had me uitgenodigd om hem te bezoeken in Kaapstad. En zo gezegd zo gedaan; vlucht geboekt en op een weekend naar Kaapstad!

Ik verbleef in zijn huis en hij had een hele planning gemaakt. Ik kwam donderdagavond laat aan. Na aankomst zijn we nog even wat drankjes gaan doen in een plek waar allemaal maar Nederlanders waren. Dit was wel even wat anders voor mij want in Johannesburg zitten niet de stagairs uit Nederland. Het was bijna een cultuurshock om na 4 maanden alleen maar blind haar en blauwe ogen te zien haha, maar ik moet zeggen dat ik et ook wel weer fijn vond om alleen maar Nederlands te hoeven lullen.

Vrijdag zijn we de stad ingegaan. Hij heeft me gebracht naar Bo-Kaap, wat werkelijk maar een straat was en daarna zijn we naar Sunninghill gegaan. Daarna zijn we terug naar huis gegaan en hebben we gewacht op vrienden van hem die overkwamen van zijn werk. Toen zijn we met zijn collega's uiteten gegaan, maar we hebben het niet te laat gemaakt want de volgende dag (eigenlijk een paar uur laten ging de wekker weer).

We gingen namelijk om half 5 s'ochtends Lion's Head beklimmen om dan vanaf daar de zonsopkomst te zien. Het was maar een hike van een uurtje , maar het as me er wel heen zeg. Het was echt stijl omhoog en er waren niet altijd goede rotsten om je aan vast te houden, maar eenmaal boven en het uitzicht was het de klim absoluut waard. Daarna hebben we ontbeten in Camps Bay, het rijke gebied van Kaapstad maar ook van Zuid-Afrika.

Toen zijn we maar even naar huis gegaan om te douchen en uit te rusten. Het was pas 10u toen we thuiskwamen dus we wilde toen niet heel de dag vergooien door alleen uit te rusten. Rond een uur of twee zijn we naar Waterfront gegaan en dat is voor mij wel echt het topje van de toeristische plekken in Kaapstad. Het hele gebied daar is er op gemaakt om toeristen te vermaken. We hadden een leuk plekje uitgekozen om een drankje te doen en in de avond zijn we uiteten gegaan met een andere vriend waar we ook samen mee op de middelbare school hebben gezeten. Ik was echt wel moe aan het einde van de dag en de spierpijn was zeker ook aanwezig.

De volgende ochtend zijn we in alle rust naar Cape Point gegaan , de route daarnaar toe was al adembenemend mooi en daarna zijn we op de terugweg naar Houts Bay gegaan en hebben we daar geluncht. In de avond zij we weer uiteten gegaan en zijn we sushi gaan eten om iemands verjaardag te vieren en daarna zijn nog even uit gegaan.

Maandag zijn we alleen uit geweest om te lunchen daarna hebben we allemaal maar thuis uitgerust en in de avond ben ik weer terug naar Johannesburg gevolgen.

Kaapstad is wel echt heel anders dan Johannesburg. Kaapstad voelt helemaal niet als Zuid-Afrika. Het is heel erg toeristisch en het Afrikaanse gevoel had ik er minder. Als er moet kiezen tussen Johannesburg of Kaapstad, zou ik toch ondanks dat Johannesburg minder mooi is voor Johannesburg kiezen.

Op werk zit ik ook zeker niet stil. Ik heb de kans gehad om naar een landelijk Kinder rechtbank conference te gaan , had een afspraak met de manager van Binnenlandse Zaken van Pretoria en ben ik naar een Deportatie gevangenis gegaan (waar illegalen zitten) om daar een paar cliënten te zien. Dit was echt heel erg leuk, leerzaam en even wat anders dan allemaal op kantoor te zitten.

Over 2 weken heb ik vakantie en gaat het kantoor ook dicht. Het is dus de laatste twee weken al erg rustig want we nemen geen nieuwe cliënten aan. Ik ga in December naar Port Elizabeth om daar familie te bezoeken en vrienden te zien.

Zo dat was me wel weer een update!

Tot ziens! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirti

Hooi hooi, Ik ben Shirti Derickx, 19 jaar oud en woon in Krimpen Aan Den IJssel. Ik studeer HBO Rechten aan de Hogeschool Leiden. Voor het derde schooljaar moet ik stage gaan lopen. Ik ga stage lopen in Johannesburg, Zuid-Afrika bij Lawyers for Human Rights voor een half jaar! Ik ga stage lopen op de afdeling 'Refugee and Migrant Rights Programme'. Ik vertrek 25 juli naar Johannesburg en kom in februari 2018 weer terug naar Nederland! Via deze blog ga ik jullie het komende half jaar op de hoogte houden van mijn avontuur in Johannesburg! Liefs, Shirti

Actief sinds 07 Juli 2017
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 6593

Voorgaande reizen:

25 Juli 2017 - 04 Februari 2018

Stage lopen in Johannesburg!

Landen bezocht: