Eerste week stage bij LHR - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Shirti Derickx - WaarBenJij.nu Eerste week stage bij LHR - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Shirti Derickx - WaarBenJij.nu

Eerste week stage bij LHR

Door: Shirti Derickx

Blijf op de hoogte en volg Shirti

04 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Op 25 augustus ben ik aangekomen in Johannesburg, Zuid-Afrika. Ik werd door opgewacht door m'n vriend ( Ja ik heb een vriend die Zuid-Afrikaans is). Na een vriendin thuis te hebbenafgezet zijn we naar zijn huis gereden waar hij (Jody) samenwoont met zijn broer en schoonzus. Het plan was om de volgende dag (woensdag 26 augutus) naar mijn huis in Westdene te gaan, zo'n 10 minuutjes van Jody's huis.

De volgende dag gingen we naar het huis in Westdene. Eenmaal daar aangekomen bleek het huis niet helemaal te zijn wat ik er van had verwacht. Ik heb toen ook samen met Jody belsoten om daar niet te blijven en terug naar zijn huis te gaan en een andere woning te zoeken. Anouk Billekens, van Intern Africa, die mij met alles heft geholpen rondom mijn stage heeft toen een ander huis voor mij gevonden in Randburg. Daar zijn we die vrijdag wezen kijken en dat huis is echt geweldig! Ik ben dan ook zondag 30 juli verhuisd naar die woning.

In de tussentijd heb ik een autorijles gehad, omdat ze hier in Zuid-Afrika aan de andere kant van de weg rijden. Ik heb een auto gehuurd voor de tijd dat ik hier in Zuid-Afrika ben dus ik moest dit wel even onder de knie krijgen. Ik ben wezen kijken bij hockey wedstrijden van Jody, in de weekend uitgegaan met vrienden en tijd doorgebracht met Jody.

Dinsdag 1 augustus ben ik begonnen met werken bij Lawyers for Human Rights. Ik werk daar op de Refugee and Immigrant department als een Legal Counsel. Het was aardig hectisch die dag.. Ik moest natuurlijk zelf naar werk rijden en mijn werk is echt in town town, dus het drukste gedeelte van Johannesburg. Na wat zoeken en rondvragen had ik het kantoor gevonden. De eerste dag was vooral training training en training, maar nu aan het einde van de week heb ik al 4 zaken op m'n naam staan en moet ik maandag iemand intervieuwen en kijken of we het naar de rechtbank gaan brengen. Het werk is wel emotioneel zwaar omdat je natuurlijk te maken krijgt met vreselijke verhalen , maar het is wel het werk wat ik het liefste doe en ik heb hier wel m'n plek gevonden.

Dit weekend heb ik wat feestjes staan van Jody's vrienden en zondag gaan Jody en ik , na zijn hockeywedstrijd, naar de Sandton ( een gebied in Johannesburg wat bekend staat als de rijke buurt) om te vieren dat we precies een jaar bij elkaar zijn!

Johannesburg is aardig hectisch maar ik begin al aardig m'n weg te vinden en het is weer goed om thuis te zijn !



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirti

Hooi hooi, Ik ben Shirti Derickx, 19 jaar oud en woon in Krimpen Aan Den IJssel. Ik studeer HBO Rechten aan de Hogeschool Leiden. Voor het derde schooljaar moet ik stage gaan lopen. Ik ga stage lopen in Johannesburg, Zuid-Afrika bij Lawyers for Human Rights voor een half jaar! Ik ga stage lopen op de afdeling 'Refugee and Migrant Rights Programme'. Ik vertrek 25 juli naar Johannesburg en kom in februari 2018 weer terug naar Nederland! Via deze blog ga ik jullie het komende half jaar op de hoogte houden van mijn avontuur in Johannesburg! Liefs, Shirti

Actief sinds 07 Juli 2017
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 6587

Voorgaande reizen:

25 Juli 2017 - 04 Februari 2018

Stage lopen in Johannesburg!

Landen bezocht: