Oeeeeeps..... - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Shirti Derickx - WaarBenJij.nu Oeeeeeps..... - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Shirti Derickx - WaarBenJij.nu

Oeeeeeps.....

Blijf op de hoogte en volg Shirti

27 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Oeeeps een beetje vergeten om jullie een update te geven, maar genoeg te vertellen.....

Het afgelopen maand zijn er veel leuke dingen gebeurd, genoeg feestjes en ook leuke uitdagingen op werk. Inmmiddels ben ik alweer 3 maanden in Johannesburg en betekend dat dus ook dat we alweer op de helft zijn van mijn tijd hier in Zuid-Afrika.

Aan de ene kant voelt het lang maar aan de andere kant is het ook wel kort en wil ik abosluut nog niet aan terug gaan denken.

Op werk gaat het goed, alles gaat z'n gangetje en is het allemaal normaal nu. Soms is het wel wat zwaar en dan kan je een breekmomentje krijgen. Dit momentje had ik twee weken gelden. Ik kan niet ingaan op de zaak maar het verhaal wat mijn clienten vertelde maakte zoveel impact op mij dat ik niet meer professioneel kon blijven en zelf ook brak. Ik heb dit breekmomentje wil buiten gedaan en niet voor de ogen van de clieten. Gelukkig werd ik heel goed opgevangen door collega's en geeft het me nu juist meer kracht om deze mensen echt te helpen.

Wat wel heel speciaal was, was dat vorige week mijn ouders naar Zuid-Afrika zijn gekomen om mij te bezoeken. Het was maar voor een weekje maar oh zo fijn om ze weer dichtbij te hebben. Ik was aardig emotioneel toen ik ze weer zag en ik denk dat , dat kwam omdat toch een soort van opluchting is dat er iemand van thuis nu bij jouw ' thuis' is.

Het was een volle week wat de zondag begon met een bezoekje aan de foodmartkt samen met Jody en mijn ouders natuurlijk. Maandag hadden wij een tour door de stad Johannesburg en ook al woon ik er was het voor mij ook zeker leuk en heb ik dingen gezien die ik nog niet eerder gezien had. Dinsdag hadden we een fietstocht door Soweto van 4u, dit was best zwaar want het is niet zoals in Nederland dat alles plat is maar het was zeker een mooie ervaring. Woensdag zijn we naar mijn werk en huis gegeaan en dit was zeker ook heel speciaal om ze te laten zien. Het is iets wat voor mij heel normaal is en waar ik met hun ook veel over gepraat heb en dat ze het nu met eigen ogen kunnen zien was heel speciaal. Donderdag hebben we gewinkeld en vrijdag met me moeder naar de spa geweest in het hotel. Zaterdag was ik het helaas alweer tijd om naar huis te gaan en dit viel ook wel een beetje zwaar. Je ziet hun weer vertrekken en voor je gevoel blijf je toch alleen achter. Gelukkig heb ik Jody en zijn familie die er altijd voor me zijn.

Komende maand ook weer genoeg leuke dingen op het progamma staan, zoals dat ik naar Cape Town ga en naar het John Legend concert samen met Jody en vrienden.

Zo dit was de update weer en tot over twee weken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirti

Hooi hooi, Ik ben Shirti Derickx, 19 jaar oud en woon in Krimpen Aan Den IJssel. Ik studeer HBO Rechten aan de Hogeschool Leiden. Voor het derde schooljaar moet ik stage gaan lopen. Ik ga stage lopen in Johannesburg, Zuid-Afrika bij Lawyers for Human Rights voor een half jaar! Ik ga stage lopen op de afdeling 'Refugee and Migrant Rights Programme'. Ik vertrek 25 juli naar Johannesburg en kom in februari 2018 weer terug naar Nederland! Via deze blog ga ik jullie het komende half jaar op de hoogte houden van mijn avontuur in Johannesburg! Liefs, Shirti

Actief sinds 07 Juli 2017
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 6590

Voorgaande reizen:

25 Juli 2017 - 04 Februari 2018

Stage lopen in Johannesburg!

Landen bezocht: